Svartberg

Ja idag har man varit i skogen hela morgonen och förmiddagen, närmare bestämt i Svartberg !! Helt underbart att vara ute i naturen, hade en kanonmorgon !!

Klockan 04,45 ringde klockan men jag snoozade ca 10 min och gick upp strax före fem... Gjorde i ordning varm oboy och mackor sen ringde T och sa att han va på G för att hämta mig... Klädde på mig varma kläder och 06,oo rullade vi iväg mot skogen...
När vi kom dit satte vi på Bimbo pejlen sen släppte vi henne, hände inte så mycket dom första timmarna...



Bimbo vid första släppet....

Släppte henne på några ställen men det hände inte så mycket, hon sprang mest runt, vet inte om hon inte kände nått eller om hon bara va lekfull...
Åkte vidare till sista stället där vi tänkte stanna och vänta ut henne och där det finns mycket hare... Släpper henne och det tar ett tag så efter ett tag följer T henne upp efter en lite väg o visar på henne in i skogen och hon sticker in och försvinner och blir borta ett  bra tag... Så jag och T börjar tälja till våra grillpinnar :)



Här är min fina grillpinne, riktigt stolt faktiskt :)


T tänder en brasa och vi sitter där och pratar och väntar på lite glöd så vi kan börja grilla korv :)


Vår fina eld !!




Korv :)


Plötsligt säger T "tyst" och så kollar vi bortanför elden och vad kommer inte skuttande om inte en Jösse :) tyvärr hinner ingen av oss få fram kameran så ni får använda fantasin istället :P hehe och den skuttar iväg in i skogen, det var riktigt fränt att se den på nära håll :) T : "Var fan är Bimbo" han springer och hämtar tutan och kallar in henne, då hör vi att hon fått upp ett drev och efter en stund kommer hon spårandes ner för vägen.... (fick så suddiga bilder på henne då så där får ni också använda fantasin).
Tyvärr så var denna jösse smart så hon villade bort Bimsan så drevet vart hackigt och hon tappade till slut spåret :( Hon kom tillbaka till släppningsplatsen och jag tog fast henne och gav henne korv :) Vi bestämde att ge upp då hon va lite sårig på tassarna och så ska hon ut igen på lördag och vi ville inte förstöra tassarna på henne tills dess...
Vi var ju ändå nöjda med dagens insats !! Dock var inte Bimbo lika nöjd och det syntes när vi skulle åka hem, hon såg rätt besviken ut  :) Stackarn, men bättre lycka på lördag och jag funderar starkt på att följa med då eftersom N och T ska ha bössa med sig då :) Skojj !!


En besviken Bimbo efter dagens drev....


Denna bild får avsluta detta inlägg :) Nu ska Ewe till stallet och få lite motion !!

Hörs då hej !!

(Obs anledningen till att bilderna är suddiga är för att jag har en kass kamera!!)
Finns fler bilder på riktiga kameran men har inte hunnit föra över dom än...
Kommer kanske en bild på en trött T ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0