Radion

Lyssnade på radion när jag var i stallet, tror det var P3. Dom hade ett intressant program där dom disskuterade en enad värld. Alltså folk ringde ju in och hade massor av åsikter. Och vad jag tyckte så va en del rena skämten !! Men en kille som ringde in var riktigt vettig, han sa något i stil med: om man öppnar upp Sverige och inte har någon koll på allt folk som kommer in i landet, vad ska det folket göra här ?? Vi har ju inte ens ekonomi och jobb till folket som är här idag !? Programledaren verkade ju lite bakom, för han babblade på om en spanjor ville hit o andas Sverige luften så fick han väl det utan att han brydde sig, men jag menar kommer det flyktingar hit och andra fattiga människor för att dom kanske tror att dom får det bättre här så har dom väl knappast ekonomi för att livnära sig här utan jobb ?? Eller ??

Alltså vart ska dom få pengar i från då ?? När inte ens vi som bor i detta land nu har ekonomi !! Tror ju knappast att folk kommer hit bara för att andas våran luft ?? Nej utan att vara rasist så tycker jag faktiskt att man borde vara strängare på vilka som får komma in i Landet, det borde vara lite stopp nu med tanke på alla som redan är här.
Jag menar för att invandrarna ska kunne jobba och göra rätt för sig så krävs det att dom kan svenska, och hur mycket kostar inte alla svenska kurser ?? Och vem får betala dom, jo vi skattebetalare !! Nej Tack !!

Vill bara avsluta med att jag inte är rasist....

Kommentarer
Postat av: Millan

Jag håller med.

Puss

2009-02-13 @ 00:49:10
URL: http://camillasiitari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0