En dag jag helst vill glömma...

Idag har det varit en sån dag som man helst av allt hade velat ligga kvar i sängen och dra täcket över huvudet. Bläää säger jag bara...

Dagen började med en grötfrukost, sen åkte jag till stallet, allt väl så här långt... Började mocka, fixa och dona i stallet och när jag änterligen är klar och ska bara gå ut och tömma sista skottkärran för att sen ta in hästarna inför ridturen så inser jag att hästarna inte är kvar i hagen, nej då har hästjä*larna sprängt hagen !! *förbannad*
Släpper skottkärran o springer in i stallet igen för att hämta en hink med kraftfoder, tror ni dom bryr sig om mig ?? Nej !! Dom springer upp på stora vägen o försvinner bort... jag visste inte vad jag skulle göra !? Där stod jag helt ensam med tre hästar lösa, kul eller inte !!
Fick ta bilen och leta... hittade dom en bit från stallet och då hade några snälla människor kommit ut för att hjälpa, ett STORT tack !! Fångade in odjuren och dom hjälpte mig tillbaka till stallet med dom !! Tack och lov hade det gått bra, Kippen hade fått lite balltramp och rivit sönder täcket.
Väl tillbaka i stallet kom mina medryttare :) haha  Så vi for ut på en ridtur, trevligt trevligt !!



När vi kom hem så mådde inte Kippen nå bra, troligtvis kolikkänningar, alltså vilken dag, plus att jag inte hade någon hjälp att laga den förbannade hagen... Som tur va kom T hem och hjälpte oss med hagen !! Alltså kan säga att jag tappat tålamodet. Ursch... Men allt slutade trots allt lyckligt !! Och det tackar jag för !! Sune stackarn har lite svullna senor som jag hoppas går ner, men han får stå lindad i natt och så får han stå i morgon så de ska nog bli bra hoppas jag !!


Fått sms nu på kvällen som har lättat upp min dag oerhört mycket !! :) Mer tänker jag inte säga om det, känns riktigt bra, om vissa bara visste säger jag bara !! *skratt*

Nej nu blir det sängen då jag ska upp och jobba i morgon !!

God Natt !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0